.

.

fredag 14. august 2015

Torka eget fruktgodis





 Kan man leva utan en svamp och frukttork ifrån Havsö för 299 spänn?

- Ja. Det kan man. Länge och väl. Antagligen utan att ens sakna en tork i sitt liv. Men...

Vid det här laget har ni säkert fångar upp mitt intresse för kul köksmaskiner och onödiga "mat-gadgets" och sist ut är denna härliga frukttork. Den är helt enkelt kul. 

Wille har i skrivande stund slukat en hel skål med torkad mango och gett en stor tumme upp för sin mammas senaste impulsköp. Tur för honom, eftersom hans matlåda kommer innehålla en hel del dehydrerad frukt i framtiden...


3 kommentarer:

  1. Vart har du köpt denna? Jag har letat runt där vi bor... Nätet? Vill också ha en, verkade spännande o prova ja!

    SvarSlett
  2. Hej!

    Jag köpte min på Gekås i Ullared, men den samma finns billigt på Jula :)

    http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/koksmaskiner/matberedningsapparater/frukt-svamptorkar/frukt-svamptork-810048/

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tack ☺️ Då åker jag till Jula. Ha en fin dag!

      Slett