.

.

fredag 4. desember 2015

Gör en egen provdocka med silvertejp











När jag för femhudra-elfte gången hade kört in en nål i mig själv tröttnade jag. Jag höll på att sy in en topp som jag hade hittat på loppis, men som var lite stor i storleken. Jag behöver en provdocka!

Efter några vändor på Finn hittade jag både en och tre stycken som jag kunde tänka mig att köpa, men..... jag gillar ju att göra saker själv. Och, hur svårt kan det vara att fixa en egen provdocka efter egna mått, egentligen

Svar: Skitsvårt!

Men gott ovetande körde jag igång ändå. Det skulle visa sig att internet kryllar av goda tips och tutorials för just mitt projekt. Jag köpte två rullar tejp ifrån jobbet och tvingade min sambo att surra den runt mig (han verkade kanske inte super-happy över sin nya arbetsuppgift, men efter några mut-öl gick själva tejpandet av bara farten). 

Hur blev då resultatet?

Tja, även fast dockan är lite sned och knölig, och även fast vi tejpade lite hårt så att tuttarna försvann, och även fast tejp-skarvarna har lossnat lite, så: ganska bra!

Jag har fått en docka med mina mått (minus tuttar) för 120 spänn. 

100 kronor för 2 tejprullar, 20 kronor för ett kvastskaft, gammal t-shirt 0 kronor, fyllning ifrån 2 gamla soffkuddar 0 kronor. Någon tutorial bjuder jag inte på, se hellre på dem som har lyckats bättre än mig genom att klicka på bilden nedan :)

Puss!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar