.

.

søndag 18. september 2016

Coopers test




Coopers test. Spring så snabbt du kan i 12 minuter. Mät distansen och jämför med siffran i tabellen. 

"Enkelt!" tänkte jag och snörade optimistiskt på mig mina gula träningsskor, innan jag och killarna begav oss till Ravnangers friidrotts-bana. Jag satte timern på telefonen och placerade den i Willes ficka, sedan gav jag mig ut på första varvet. Härligt! Vinden lekte med luggen, fåglarna kvittrade, underlaget kändes skönt (till trots för mina billig-skor-i-stum-plastsula-ifrån-europris), jag var knappt andfådd, jag njöt faktiskt. "Detta går som en smäck" tänkte jag. 

Efter några varv i gött kärring-lunk hör jag Wille skrika någonting... Gulligt, han hejar på sin mamma, tänker jag. Men när jag närmar mig min 7:åring ser jag att han håller upp min telefon i luften och skriker: Den har pipit jäääätte länge!!! 

Coopers test var över.... 

Min kondition är officiellt "Dålig". Jag kom inte ens över 1700 meter. PÅ 12 MINUTER!!! Hur är det ens möjligt?? Jag brukade GÅ 4 kilometer på 10 minuter. GÅ. 

Njae hörrni....så här kan vi inte ha det. Jag tror att yogan behöver lite konkurrens. 

To be continued...


Gustav hittade en ny talang

Efter mitt oväntade "spurt-varv" när testet tyvärr redan var slut..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar