.

.

søndag 27. november 2016

Söndagsfrukost med lax och blå himmel



När jag slog upp ögonen idag lyste solen in genom vårt sovrumsfönster. Några solstrålar silades genom en bergskristall som står i fönsterkarmen och lät rummet bada i små regnbågsfärgade prickar, och, som om inte det vore nog hörde jag vågorna klucka emot berget under mitt fönster.  Jag låg kvar länge i sängen och funderade på när det skedde senast?? Att solen sken?  Jag har faktiskt ingen aning, men jag vet att den senaste veckan har varit dyster, regntung och, ärligt talat, helt dassig.  Som om någon lagt en tung, blöt heltäckningsmatta över våran ö, och låtit den ligga. 

Men, inte idag!

Idag blev det finfrukost i bästa morgonrocken, stekta ägg, lena laxskivor, krispig sallad och kaffe ur favoritmuggen. För att fira att jag kan se himlen igen :) 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar