.

.

fredag 31. mars 2017

Fredagsfys



Jag känner mig grötig i hjärnan efter en påfrestande arbetsvecka, det regnar ute och soffan ser så där mjuk och fluffig ut...Men..

...jag har lovat mig själv att komma ut en runda. Jag tar mig ner till stranden, där jag vet att jag kommer att vara ensam denna regniga fredagskväll, och då kan jag flåsa och fulspringa så mycket jag vill. Sanden är alldeles lagom försiktig under mina trötta ben och saltluften rensar mina sinnen. Hjärtat hamrar på och mascaran kladdas ut på mina regnvåta kinder. Tankarna skingras och veckans världsliga problem tynar bort till ljudet av mina andetag. 

När jag har tagit några vändor sätter jag mig en liten stund vid vattnet. Lite svettigare, lite lugnare och lite gladare än när jag kom. Nu är jag klar för helg!

Kram, ses snart igen :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar