.

.

onsdag 16. januar 2013

Stubbpall och pyjamasbyxor

Min älskade sambo kom ner trappen igår kväll efter en omfattande garderobrensning. Han slängde 15 skjortor i knät på mig och log. Släng dem om du vill. De passar inte längre. ( Nej. Han har inte blivit tjock, men han snäste något om att jag bör sluta köra all tvätt på 60 grader så att det blir hobbit längd på alla hans kläder).

Självklart visste han i det ögonblicket att jag inte skulle slänga en enda skjorta. Bara klia mig i huvudet och undra vad f-n jag ska hitta på med 2 kilo tyg?

Här är två projekt som blev till i all hast. 2 skjortor borta, 13 kvar. Stay tuned.







Pyjamas byxor: klipp av ärmarna rakt av. Klipp 2 hack ner på var sida. Sy ihop räta mot räta, och tillslut syr du på en mudd.
Stubb pall: hitta en stubbe. Riv remsor an skjortan och virka en cirkel med en stor virknål. Jag använde en på 20 mm.

2 kommentarer:

  1. Kanskje barna også kan være med å gjøre DIY - http://poppytalk.blogspot.no/2011/01/diy-with-bookhou-woven-trivet.html
    Jeg likte i allefall å veve når jeg var liten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, genialt!!!

      Du gör mig så glad med alla dina tips, det här ska jag testa :)

      Puss o kram, ha en härlig dag!

      Slett